Det är idag självklart för de flesta entreprenörer och företagare att effektivisera arbetet genom att strukturera dokument digitalt. Trots detta finns det ett behov av den traditionella pärmmetoden. Exempelvis kan detta vara att förvara originalkontrakt och andra handlingar med originalunderskrifter i högkvalitativa pärmar från Office Depot efter att man scannat in dem.
God struktur gynnar affärsidén
Om du tillhör de som strikt arbetar efter strategier och mål och som vill driva igenom affärsidén, har du ett behov av ett smidigt, snabbt och väl fungerade företag. Det vanligaste är att processerna med dokumentöversikter ligger digitalt med en hänvisning till vilken pärm du kan finna originalkontraktet i. Flera kontrakt signeras digitalt men vi är inte helt där ännu. Det finns fortfarande manuella och fysiska arkiv.
Bygg utifrån behovet
Gör inget i onödan. Lista vad du ska lägga digitalt och vad som ska arkiveras fysiskt. Bestäm ditt pärminköp utifrån detta. Nästa steg är att välja typ av pärm, ska det vara tyg eller blank yta? Vilken färg ska det vara på pärmarna?
En utmärkt översikt av pärmar finns på Office Depot. Här finns ett brett sortiment som du kommer åt direkt online. Allt ifrån de klassiskt vanliga gaffelpärmarna med tygryggar till slittåliga pärmar med stålryggar. Det går också att designa den egna pärmen eller satsa på en mjukare med fack. Office Depot har dessutom alla sorters tillbehör.