Många är med rätta lockade av att bli egenföretagare och vara sin egen chef. Att få jobba med sin hobby kan lyckas för en del, medan andra behöver spetsa till sin företagsidé lite för att få den hållbar på sikt. Just när idén kommer kan det kännas som en självklar succé. Kanske är det också just det men ofta finns det en del småhinder som först måste forceras på lämpligt sätt.
Varumärket är A och O
Eftersom det är ganska lätt att starta ett företag i Sverige i dag är det många som provar på. Genom att använda webben och sociala medier kan även nystartare på ganska kort tid nå väldigt många med sitt budskap. Men går budskapet verkligen fram på rätt sätt till rätt personer? Skiljer det sig från vad andra i samma eller liknande bransch erbjuder? Det här är vad varumärkesbyggande handlar om och det är vad vår designbyrå i Malmö kan hjälpa dig med. Vi kan branschen och vi vet vad som krävs för att just ditt budskap ska sticka ut på ett bra sätt.
Inte bara en logotyp
För många är begreppet ”varumärke” nästan synonymt med en logotyp av något slag. Vi känner alla till en del sådana symboler som direkt får oss att tänka på ett speciellt företag. Men ett varumärke är väldigt mycket mer än en symbol, det ska lyfta fram allt du står för och allt du erbjuder. Vår designbyrå Malmö kan knyta ihop olika delar för att skapa en känsla hos den blivande kunden. En positiv känsla som leder till kontakt, vilket är det absolut viktigaste steget. När kontakt har skapats är mer än hälften vunnet.
Anpassade budskap för olika branscher
Det säger sig kanske självt att en erfaren designbyrå med erfarenhet av Malmös eller Sveriges alla olika kulturer och redan befintliga varumärken är det bästa valet för dig som står i startgroparna. Vi anpassar ditt budskap efter vad du gör och vem du är. Vi skapar en helhetslösning som du kan använda i alla olika sammanhang så folk känner igen sig och vet att det är just dig och din verksamhet det handlar om.